SJ TheDaily - шаблон joomla Форекс

Deputatul Dănuț Bica se interesează despre soarta căii ferate Vâlcele-Râmnicu Vâlcea

February 17, 2020
Scris de 

Deputatul PNL, Dănuț Bica, i-a adresat o întrebare ministrului Transporturilor cu privire la finalizarea și punerea în funcțiune a căii ferate Vâlcele - Râmnicu Vâlcea. Parlamentarul este interesat de soarta acesteia întrucât consideră că este un important obiectiv de infrastructură feroviară, care face legătura între liniile de cale ferată Pitești-Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea-Sibiu:

Stimate Domnule Ministru,

            Necesitatea construirii liniei de cale ferată care leagă localitățile Vâlcele, din județul Argeș, și Râmnicu Vâlcea a fost evocată pentru prima dată în raportul pe care D. I. Manovici l-a prezentat la 16 iunie 1862 în Camera Deputaților. Proiectul s-a regăsit ulterior în programele naționale de dezvoltare din anii 1919, 1920, 1922 și 1927. Primii pași concreți în realizarea acesteia au fost făcuți în anul 1949, când au început studiile în teren, iar construcția efectivă a demarat în 1979.

            Investiție de mare importanță economică și strategică pentru România, având o lungime de 39 km, calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea a fost proiectată cu scopul de a se realiza o legătură feroviară rapidă pe traseul București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu, creându-se o rută alternativă la cea de pe Valea Prahovei. Prin finalizarea acestui important obiectiv de infrastructură feroviară, care face legătura între liniile de cale ferată Pitești-Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea-Sibiu, s-ar scurta de fapt traseul București-Sibiu cu 126 kilometri față de cel actual prin Pitești și Piatra Olt, iar legătura între provinciile istorice Muntenia și Transilvania s-ar face mai rapid și mai eficient, prin traversarea Munților Carpați la o atitudine de doar 420 m, spre deosebire de atitudinea de traversare de 1050 m de la Predeal.

            Lucrările de construcție au fost oprite în anul 1989, în condițiile în care acestea erau aproape terminate. Fuseseră realizate 3 viaducte mari, dintre care cel peste Valea Topologului este cel mai mare din țară (1440 m lungime, 50 m înălțime), precum și alte 6 viaducte mai mici, două poduri peste râurile Argeș și Olt, două tuneluri, cel mai lung având 2,25 km, 165 podețe, 30 milioane metri cubi de terasamente, 39  kilometri cale de rulare și cele 4 stații ale traseului, rămânând de finalizat doar lucrările de telefonie. După 10 ani de muncă, mai era nevoie de mai puțin de o lună pentru darea efectivă în funcțiune, dar schimbările politice și sociale postrevoluționare au amânat finalizarea acestui important tronson de cale ferată.

            Ruta Vâlcele-Râmnicu Vâlcea a figurat totuși în ediția 1990-1991 a ,,Mersului trenurilor”, singura perioadă când acest traseu a fost deschis oficial, trenurile circulând însă cu ordin special, în regim de viteză redusă. Ploile abundente, urmate de alunecările masive de teren din anul 1991, şi nepăsarea guvernanților au condus la oprirea completă a traficului, linia respectivă fiind scoasă definitiv din uz.

            Între timp, aceasta a fost practic dezafectată. Șinele şi traversele au fost scoase, terasamentele şi lucrările de artă aferente s-au degradat, gara din satul Vâlcele, de la intersecția cu linia Pitești-Curtea de Argeș, construită special pentru acest obiectiv, a ajuns o ruină.

            Având în vedere cele prezentate anterior, importanța deosebită pe care o are calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea pentru sistemul de transport feroviar al României, precum și angajamentele asumate de către cei care v-au precedat în funcție, vă rog să-mi comunicați dacă între priorităţile Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor se mai regăsesc finalizarea și punerea în funcțiune a acestui obiectiv de investiții și, în cazul în care răspunsul va fi afirmativ, care sunt termenele calendaristice prevăzute pentru proiectare şi execuție.

            Solicit răspuns în scris.

206 Vizualizari

CONTACT: infoargesnews@gmail.com

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree