Se lucrează intens la cele două tuneluri Daniela și Alina, care fac parte din Lotul 4 al Autostrăzii Pitești – Sibiu. Proiectul este aproape cu 45 de zile în avans, ceea ce este o veste minunată, având în vedere că se forează în stâncă. Ieri am fost la tunelul Daniela, care se sapă la Tigveni și a cărui lungime este de 1,350 km, atât cât are și Alina, dar care vine pe sensul invers de mers al autostrăzii.
Pe șantier lucrează oameni de 12 naționalități, însă am fost plăcut surprinși să vedem și tineri, printre care se numără și fete! Este o lucrare grea ceea ce se face la Tigveni, unde se sapă în Dealul Momaia, dar este și fascinant în același timp. Fără ezitare am pătruns în galeria forată de firma PORR Construct, iar de la intrare ne-a izbit un miros de piatră încinsă și… praf. A durat ceva până ne-am obișnuit! Am avansat încet, pe pământ, privind lărgimea uriașă a galeriei și ascultând zgomotul produs de infiltrațiile de apă. Pe măsură ce se avansează cu foratul, pereții galeriei sunt căptușiți cu un fel de ciment mai moale, ca să asigure rezistența și să împiedice prăbușirea.
La final, aceeași pereți vor fi acoperiți cu un ciment mai tare, o combinație folosită în astfel de lucrări. Ciudat! Nu era răcoare în tunel, ba chiar era o temperatură apropiată celei de afară. Un angajat ne-a explicat că acest lucru se întâmplă din cauza uriașului burduf de aer care trecea pe deasupra noastră și care asigură ventilația.
Băgând aer cald din exterior, și în interiorul tunelului este aceeași temperatură ca afară. În capăt utilagele forau, scoțând un zgomot intens și ascuțit. Cum avansau puțin, cum angajații veneau să capitoneze pereții cu o folie specială, de siguranță. E mult de muncă la tunel, dar fiecare angajat știe foarte bine ce are de făcut, fiind stăpân pe specialitatea sa și oferind garanția unui lucru bine făcut.
În interiorul tunelului Alina nu am ajuns încă, dar cu siguranță că lucrurile se comportă la fel. Dar am aflat de ce anume cele două galerii au fost botezate cu nume de fete! ”Botezul” a fost făcut de echipa PORR în onoarea a două angajate care s-au implicat foarte mult în acest proiect.
Așadar, am văzut cum se sapă un tunel în stâncă, folosindu-se noile tehnologii, acesta fiind și motivul pentru care lucrările avansează mai repede decât termenul trecut în proiect. Prezent ieri la Tigveni alături de președintele CJ Argeș – Ion Mînzînă, ministrul Sorin Grindeanu a fost mulțumit de lucrări și a anunțat că va vei și luna viitoare pentru a vedea cum și cât au avansat lucrările. În concluzie, Argeșul se pregătește să devină un nod rutier european extrem de important.